Ring oss via Texttelefoni.se, Bildtelefoni.net eller Teletal
Här finns information för dig som behöver kontakta oss via texttelefoni.se, bildtelefoni.se eller teletal.se.
Kontakta oss via Texttelefoni.se
- För dig som skriver din dialog: texttelefon@texttelefoni.se. Det går också bra att använda tjänsten via webbappen som nås via www.texttelefoni.se eller mobilappen ”Texttelefoni.se” som finns tillgänglig på Google Play och App Store
- För dig som vill ringa upp någon som skriver sin dialog. Telefon: 020-600 650
- När du kommer fram till tjänsten meddelar du till vilket telefonnummer eller adress som du vill ringa
Texttelefoni.se har öppet dygnet runt, året runt och är kostnadsfri. Mer information hittar du på www.texttelefoni.se.
Texttelefoni.se förmedlar samtal på svenska mellan text och tal, och på engelska mellan text och tal. En förmedlare med tystnadsplikt deltar för att möjliggöra samtalet.
Kontakta oss via Bildtelefoni.net
- För dig som använder teckenspråk i dialogen: tolk@tolk.sip.nu
Det går också bra att använda tjänsten via webbappen som nås via www.bildtelefoni.net. eller mobilappen ”Bildtelefoni.net” som finns tillgänglig på Google Play och App Store - För dig som vill ringa upp någon som använder teckenspråk i dialogen: 020-28 00 20
- När du kommer fram till tjänsten meddelar du till vilket telefonnummer eller adress som du vill ringa
Bildtelefoni.net har öppet dygnet runt, året runt och är kostnadsfri. Mer information hittar du på www.bildtelefoni.net
Bildtelefoni.net förmedlar samtal med svenskt teckenspråk och svenskt tal. En tolk med tystnadsplikt deltar för att möjliggöra samtalet.
Kontakta oss via Teletal
- Teletal når du på 020-22 11 44
Det är samma nummer för alla som vill ringa via Teletal
Teletal har öppet vardagar klockan 07:30 – 20:00 och helger klockan 12:00 – 16:00. Tjänsten är kostnadsfri. Mer information hittar du på www.teletal.se.
Teletal gör det möjligt för dig som behöver hjälp och stöd vid telefonsamtal på svenska. En tolk som har tystnadsplikt deltar och ger stöd vid behov. Tolken kan till exempel underlätta att komma rätt i växeln, tolka otydligt tal och svåra ord i samtalet, ge minnesstöd eller att skicka korta minnesanteckningar av vad som sägs.
Senast uppdaterad 20 juni 2024