Hemtjänsten är till för att du ska kunna bo kvar i det egna hemmet så länge som du själv önskar, även om du har svårt att klara dig själv. Utförandet av hemtjänstinsatserna planeras tillsammans med dig och utformas så att du själv kan fortsätta vara så aktiv som möjligt.
Avgift tas ut enligt kommunens hemtjänsttaxa.
Salems kommun tillämpar valfrihetssystem inom hemtjänsten. Det betyder att du själv kan välja vilken av kommunens godkända leverantörer av hemtjänst du vill ha till att utföra din hemtjänst. Du kan byta utförare när som helst.
Vi strävar efter att:
Du får tillgång till ett arbetslag med undersköterskor och vårdbiträden som har lång erfarenhet av att arbeta inom vården. Alla samarbetar och engagerar sig för att ge dig den bästa servicen och omvårdnaden. Vi som arbetar inom Salems kommun har lång erfarenhet av att erbjuda service och omvårdnad. Vårt mål är att med kunskap och engagemang ge det stöd du behöver för att kunna bo kvar hemma.
Vi ser till kundens individuella behov så du känner trygghet, delaktighet och får ett professionellt bemötande. Det är du som är kund och står i centrum. Det är dina behov som vi arbetar för att uppfylla. Salems kommun har ett nära samarbete med Salems Vårdcentral och dess personal.
Du får två kontaktmän som ansvarar för att hemtjänsten fungerar på ett bra sätt för dig. Tillsammans gör du och dina kontaktmän en plan som beskriver hur du vill ha din hemtjänst utförd.
Hjälpte informationen på den här sidan dig?
Här kan du lämna feedback om informationen på sidan. Har du frågor eller vill komma i kontakt med Salems kommun kan du vända dig till vårt kontaktcenter på 08-532 598 00.