Revisorer

Kommunfullmäktige väljer för varje mandatperiod revisorer som ska granska verksamheten. Antalet förtroendevalda revisorer i Salem är sju stycken.

Revisorernas uppgift är att årligen granska all verksamhet inom nämnder och styrelser. Revisorerna prövar om verksamheten sköts på ett ändamålsenligt och från ekonomisk synpunkt tillfredsställande sätt. Om revisorerna i sin granskning finner att verksamheten inte sköts på ett korrekt sätt skall de anmäla det till berörd nämnd. Då uppdraget som revisor är ett förtroendeuppdrag som fritidspolitiker har revisorerna tjänstemän till sin hjälp för att sköta uppdraget. I Salems kommun är det KPMG.

Ansvariga förtroendevalda

Ordförande

Bo Selander (M)

Vice ordförande

Göran Tjulin (R)

Övriga

Ankie Bosander (C)

Bo Eriksson (L)

Elisabeth Jacobs (M)

Maria Zitting-Nilsson (M)

Revisionsrapporter

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Här kan du lämna feedback om informationen på sidan. Har du frågor eller vill komma i kontakt med Salems kommun kan du vända dig till vårt kontaktcenter på 08-532 598 00.

Publicerad:
Senast uppdaterad: