Företagsregistret skapar förutsättningar för kontakt och dialog. Se gärna till att dina kontaktuppgifter är uppdaterade.
Syftet med företagsregistret är att ha en löpande kontakt och dialog mellan Salems kommun och företagen. Företagsregistret ger också möjlighet, för den som önskar, att på egen hand söka information om företagen i kommunen.
Registret baseras på information från SCB och uppdateras kontinuerligt. Informationen kan också komma från uppdateringar som görs av företagen själva. Se till att även ditt företag syns i registret, det kostar inget.
Registrera eller ändra dina företagsuppgifter.
Om företaget inte finns med i företagsregistret så kan det bero på att företaget inte har ett registrerat arbetsställe i Salems kommun. Om ditt företag vill finnas med i registret så går du in på verksamt.se och anmäler ytterligare ett arbetsställe. Med arbetsställe avses varje adress, fastighet eller grupp av fastigheter där företaget bedriver varaktig verksamhet med minst en anställd på 20 timmar i veckan.
Salems kommuns företagsregister uppdateras av Update System AB som hämtar informationen från SCB:s företagsregister på Statistiska centralbyrån.
SCB:s företagsregister är ett offentligt register som innehåller samtliga företag i Sverige oavsett juridisk form, bransch och storlek. Ett företag kan ha ett eller flera arbetsställen registrerade i SCB:s företagsregister.
Hjälpte informationen på den här sidan dig?
Här kan du lämna feedback om informationen på sidan. Har du frågor eller vill komma i kontakt med Salems kommun kan du vända dig till vårt kontaktcenter på 08-532 598 00.