Salems kommun använder en SMS-tjänst för att snabbare nå och informera kommunens invånare om planerade och akuta störningar i det kommunala dricksvattnet eller andra akuta störningar. Syftet är att snabbt nå rätt personer med informationen.
Utskicken avgränsas till att endast omfatta de fastigheter som beräknas bli berörda. Alla som har en mobiltelefon registrerad på en hemadress får automatiskt våra meddelanden. Om du inte får våra meddelanden, eller om du vill lägga till ett nummer, till exempel en arbetstelefon, kan du registrera ditt nummer genom att klicka på länken längre ned på denna sida.
Om du inte vill ha SMS om vattenläckor och vattenavstängningar till en viss mobiltelefon, kan du avregistrera telefonnumret via länken nedan. Via länken kan du även ändra din registrerade adress eller lägga till ett mobilnummer eller e-post. Du måste ha telefonen till hands eftersom du kommer att få en bekräftelsekod som du ska ange på webbplatsen.
Registrera ditt telefonnummer direkt i tjänsten eller använd formuläret nedan.
SMS-tjänsten kommer inte att användas för någon form av försäljning eller marknadsföring. Uppgifterna lagras i fem år hos leverantörens molnplattform som finns i Nederländerna och på Irland.
Hjälpte informationen på den här sidan dig?
Här kan du lämna feedback om informationen på sidan. Har du frågor eller vill komma i kontakt med Salems kommun kan du vända dig till vårt kontaktcenter på 08-532 598 00.